- 984 Views
- SolarisNET
- 10 sierpnia 2020
- Biznes
Partia kilkudziesięciu a często kilkuset smartfonów do wymiany co rok lub częściej to spory wydatek dla firmy. skrojone na miarę oferty producentów czy operatorów sieci mogą nieco zmniejszyć koszt przedsięwzięcia. Jednak zawsze oznacza jedno – wydatki. Dodatkowo pojawia się problem z smartfonami wycofanymi z eksploatacji. Co z nimi – czy jedyne rozwiązanie to oddanie do utylizacji? Zdecydowanie nie!
Weryfikacja stanu używanych smartfonów
Pierwszy krok w takiej sytuacji to ustalenie co mamy faktycznie. Jakie telefony nie będą potrzebne w firmie, ile ich jest i najważniejsze w jakim są stanie. Trzeba sprawdzić ich kondycję zarówno na poziomie technicznym jak i wizualnym. Aktualne parametry, stan podzespołów, uszkodzenia obudowy, matrycy, stan baterii to wszystko ma znaczenie. Ważne dla ustalenia ceny będzie również to czy posiadamy komplet dodatków typu ładowarka, etui, rysiki czy oryginalne pudełko. Im lepiej utrzymany smartfon, z wszystkimi częściami należącymi do pierwotnego wyposażenia tym wyższa cena ponownej sprzedaży. Istotny będzie również stan wizualny. Drobne, naturalne ślady użytkowania to nie problem ale większe zadrapania, uszkodzenia obudowy czy zbity wyświetlacz umniejszyć mogą nasze potencjalne zyski. Sklep bowiem taki jak AMSO Komputery poleasingowe Warszawa dzieli sprzęt na klasy jakościowe stąd kwoty się zmieniają.
Drobne naprawy bardzo wskazane
Często używane i posiadające drobne wady smartfony można stosunkowo łatwo naprawić. Wystarczy kilka prac serwisowych, przeinstalowanie wadliwie działającego oprogramowania czy drobne odświeżenie obudowy i gotowe. Pozornie nieprzydatne urządzenie może odzyskać w pełni wydajność i posłużyć na kolejne lata pracownikom firmy lub przyszłemu nabywcy w sklepach AMSO Komputery poleasingowe.
Usunąć dane wrażliwe ze smartfona – konieczność !
Często zapominamy, że smartfon to rodzaj mini komputera, na którym często przechowujemy sporo informacji, plików, dokumentów. Jeżeli zawierają informacje wrażliwe firmy dotyczące działalności czy klientów lub pracowników – konieczne jest ich usunięcie. Możemy zastosować kilka metod ale warto pamiętać, że firmy są zobligowane do użycia najbardziej skutecznych, z dostępnych aktualnie (RODO). Proste formatowanie smartfonu nie wystarczy. Warto zastosować metodę, która pozwoli uzyskać potwierdzenie poprawności tego rodzaju działań. Optymalne jest więc programowe nadpisywanie nośnika informacji. Wymaga zastosowania specjalistycznego oprogramowania i wiedzy. Tego rodzaju działania wykonują specjalistyczne firmy. Posiadają narzędzia i umiejętności praktycznego ich wykorzystania. Dodatkowo gwarantują raport potwierdzający usunięcie danych elektronicznych z smartfona firmy. To ważne zwłaszcza w kontekście możliwych kontroli sposobu przetwarzania danych wrażliwych w firmie. Pamiętaj usuwanie danych elektronicznych to przetwarzanie. Podlega wymogom RODO.
Sprzedaż używanych smartfonów firmy Kiedy już przygotujemy smartfony i ustalimy ich potencjalną cenę można zacząć sprzedaż. Oczywiście może ją prowadzić dział IT lub administracyjno – księgowy firmy. Zdecydowanie efektywniej będzie działać firma specjalizująca się w tego rodzaju zadaniach. Zwykle firmy zewnętrzne jak SELKEA zajmą się każdym z wspomnianych wcześniej etapów przygotowania a później również sprzedażą smartfonów. posiadają sprawdzone kanały dystrybucji i wiedzę na temat możliwych cen.

- 8 października 2024
Sztuka Analizy Tekstu: Język Polski

- 14 sierpnia 2024